Γευτείτε το ουράνιο τόξο


Γευτείτε ένα ουράνιο τόξο από φρούτα και λαχανικά και δώστε στον οργανισμό σας το πλήρες φάσμα των υγιεινών θρεπτικών συστατικών της φύσης.

Τα κόκκινα 

PHOTO: CHRISTOPHER BAKER

Ρεσβερατρόλη (Resveratrol) :

Πηγές: Κόκκινο κρασί (κυρίως Pinot Noir) και κόκκινα σταφύλια
Πλεονεκτήματα: Το θαυματουργό πολυφαινολικό σύμπλεγμα εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και έχει και τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει φλεγμονές.

Ψήστε στο φούρνο ολόκληρα τα σταφύλια με σκόρδο και φρέσκο θυμάρι!
Εναλλακτικά χρησιμοποιήστε κατεψυγμένες ή φρέσκες ρόγες σταφυλιού σε φρουτοσαλάτα!

Καψαϊκίνη (Capsaicin) :

Πηγή: Πιπεριές τσίλι
Πλεονεκτήματα: Βοηθά στο ξεγέλασμα της αίσθησης της πείνας και καίει και μερικές θερμίδες. Επίσης ανακουφίζει ελαφρά από πόνο.

Προσθέστε λιωμένες πιπεριές τσίλι σε ομελέτες και άλλα τσιγαριστά λαχανικά και όχι μόνο.

Λικοπένιο (Lycopene) :

Πηγές: Νοτμάτες, καρπούζι, κόκκινο γκρέιπφρουτ, στρογγυλές πιπεριές
Πλεονεκτήματα: Μια διατροφή πλούσια με το συγκεκριμένο καροτενοειδές συμβάλλει στην ως και 35 τοις εκατό μείωση των πιθανοτήτων ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη.

Το σώμα απορροφά καλύτερα το λικοπένιο όταν συνδυάζεται με λίπος. Μια σαλάτα με ντομάτα, καρπούζι, λάδι ελιάς και φέτα είναι πολύ ιδιαίτερη γεύση! Οι κονσερβοποιημένες ντομάτες είναι μια καλή εναλλακτική για τις περιόδους που κανονικά δεν υπάρχουν ντομάτες. Η ποσότητες λικοπενιου μπορεί και να αυξηθούν σε τροφές που γίνονται σε υψηλές θερμοκρασίες.


Τα πορτοκαλί

Κουρκουμίνη (Curcumin):

PHOTO: CHRISTOPHER BAKER
Πηγές: Κούρκουμα
Πλεονεκτήματα: Το εκχύλισμα του πατροπαράδοτου ινδικού θεραπευτικού μέσου, της κούρκουμας, προσθέτει ζωντάνια σε όλα τα κάρι. Οι αντιοξιδοτικές ιδιότητες της κουρκουμίνης μπορόυν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των αρνητικών αντιδράσεων του οργανισμού στις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Κλινικές μελέτες και έρευνες στις ΗΠΑ σε μερικές περιπτώσεις έχουν αποδείξει ότι η κουρκουμίνη είναι ισχυρότερη από τα αντικαρκινικά φάρμακα ως μέσο θεραπείας καρκίνων.

Ανακατέψτε το μπαχαρικό σε σάλτσες για σαλάτες ή πασπαλίστε μαγειρεμένα λαχανικά όπως το μπρόκολο kale και το κουνουπίδι.

Βήτακρυπτοξανθίνη (Beta-Cryptoxanthin) :

Πηγές: Παπάγια, μανταρίνια
Πλεονεκτήματα: Αυτό το καροτενοειδές έχει σημαντικό ρόλο στην όραση και στην ανάπτυξη των κυττάρων αλλά και των οστών.

Άλφα-καροτένιο (Alpha-Carotene):

Πηγές: Γλυκοπατάτες, καρότα, κίτρινη κολοκύθα, πεπόνι
Πλεονεκτήματα: Πανίσχυρο αντιγηραντικό που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στον οργανισμό και  ενισχύει το ανοσοποιητικό.

Όπως όλα τα καροτενοειδή απορροφάται καλύτερα σε συνδυασμό με λιπαρά. Ψητά λαχανικά με λάδι, Πεπόνι με αβοκάντο ή ακόμα και πεπόνι με προσιούτο.

Εσπεριδίνη και νερανζίνη (Hesperidin and Naringenin):

Πηγές: Νεράντζια, Φράπες, Λεμόνια, Πορτοκάλια, Μανταρίνια, Λάιμ, Γκρέηπφρουτ
Πλεονεκτήματα: Τα πανίσχυρα φλαβονοείδη καταπολεμούν τις φλεγμονές και τις βλάβες των αιμοφόρων αγγείων που μπορεί να έχουν δημιουργηθεί από κακή διατροφή.

Βάλτε στο γκριλ φέτες από εσπεριδοειδή πασπαλισμένα με λίγη καφέ ζάχαρη και σερβίρετε πάνω σε πλιγούρι βρώμης.


Τα κίτρινα

PHOTO: CHRISTOPHER BAKER

Βρομελίνη (Bromelain) :

Πηγή: Ανανάς (ένζυμο προερχόμενο από το μίσχο του φρέσκου ανανά)
Πλεονεκτήματα: Φυσικό ένζυμο με αντιφλεγμονώδη ουσίες και δράση που βοηθά το πεπτικό σύστημα (δυσπεψία) αλλά και το άσθμα.

Φέτες ανανά στο γκριλ! Απλά και πολύ γλυκό επιδόρπιο! Για τους λάτρεις του κλασσικού, κύβοι ανανά σε ελληνικό γιαούρτι.

Λιμονοειδή (Limonoids) :

Πηγές: Νεράντζια, Φράπες, Λεμόνια, Πορτοκάλια, Μανταρίνια, Λάιμ, Γκρέηπφρουτ
Πλεονεκτήματα: Μπορούν να μειώσουν την LDL χοληστερόλη και προστατεύουν από τον καρκίνο του μαστού, του δέρματος και του στομάχου.

Τα λεμονοειδή είναι συγκεντρωμένα στις φλούδες των εσπεριδοειδών. Ψήστε ψάρι στο φούρνο με φέτες λεμονιού και φάτε τις με τη φλούδα!

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη (Lutein and Zeaxanthin):

Πηγές: Καλαμπόκι, φυλλώδη λαχανικά
Πλεονεκτήματα: Αυτό το δίδυμο δυναμώνει την όραση και τα μάτια προστατεύοντας τον αμφιβληστροειδή και μειώνοντας τον κίνδυνο καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Βάλτε στο γκριλ καλαμπόκι και από πάνω φέτα και πιπέρι καγιέν!


Τα πράσινα

Χλωροφύλλη (Chlorophyll) :

PHOTO: CHRISTOPHER BAKER
Πηγές: Νεροκάρδαμο, πράσα, ρόκα, μαϊντανός.
Πλεονεκτήματα: Η χλωροφύλλη υπάρχει σχεδόν σε οτιδήποτε πράσινο (ακόμα και στα φυστίκια!). Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνο του ήπατος.

Τα πράσα είναι πιο απαλά στη γεύση από τα κρεμμύδια. Προσθέστε το στις σαλάτες!

Απιγενίνη και λουτεολίνη (Apigenin and Luteolin):

Πηγές: Σέλερι, σέλινο,μαϊντανός
Πλεονεκτήματα: Οι νευροπροστατευτικές ιδιότητες αυτών των δύο ουσιών μπορούν να δράσουν προληπτικά σε ασθένειες όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ (Alzheimer's disease).

Βάλτε μαϊντανό στις σαλάτες. Σέλερι κομμένο σε φέτες μαζί με γιαούρτι και λίγο λεμόνι μας φτιάχνουν ένα απλό dip.

Κατεχίνες (Catechins):

Πηγή: Πράσινο τσάι
Πλεονεκτήματα: Η κατανάλωση φρεσκοβρασμένων φύλλων μπορεί να μειώσει την LDL χοληστερόλη.

Βάλτε στο μπλέντερ βρασμένα φύλλα πράσινου τσαγιού με κατεψυγμένα βατόμουρα και μέλι για ένα απολαυστικό smoothie.

Ισοθειοκυανικά (Isothiocyanates):

Πηγές: Μπρόκολο Kale, Λαχανάκια Βρυξελλών, Μπρόκολα
Πλεονεκτήματα: Βρίσκονται στα σταυρανθή λαχανικά, και βοηθούν στην αποβολή πιθανών καρκινογόνων από τον οργανισμό.

Οι ωμές τροφές έχουν τα πιο ισχυρά αποθέματα. Αμαγείρευτα λοιπόν, μαρινάρετε μέσα σε λάδι ελιάς και χυμό λεμονιού κομμένα λαχανάκια Βρυξελλών σε λεπτές φέτες και ανακατέψτε τα με κομμένο σε φέτες μήλο.


Τα μωβ

Ινδόλια (Indoles) :

PHOTO: CHRISTOPHER BAKER
Πηγές: Μωβ κουνουπίδι, μωβ λάχανο
Πλεονεκτήματα: Τα ινδόλια προέρχονται από ενώσεις θείου στα σταυρανθή λαχανικά και έχουν τη δυνατότητα να επιβραδύνουν το μεταβολισμό των καρκινογόνων ουσιών.

Κουνουπίδι στον ατμό. Η καλύτερη προετοιμασία για την διατήρηση των Ινδολίων. Ανακατέψτε και με χοντροκομμένο μπρόκολο kale, λιωμένο αβοκάντο και λάδι ελιάς.

Ελλαγικό οξύ (Ellagic Acid) :

Πηγές: Βατόμουρα, Σμέουρα
Πλεονεκτήματα: Αυτό το φυτοχημικό μπορεί να μειώσει την επίδραση των οιστρογόνων στην ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στο μαστό.

Φυλάξτε βατόμουρα στην κατάψυξη για smoothies. Λιώστε τα και προσθέστε σόδα και φτιάξτε spritzer.

Ανθοκυανίνες (Anthocyanins):

Πηγές: Κόκκινο λάχανο, μελιτζάνα, σταφύλια, βατόμουρα
Πλεονεκτήματα: Αντιοξειδωτικά που βελτιώνουν τη λειτουργία και ισορροπία του εγκεφάλου. Μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου, εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακών νόσων.

Βάλτε ψιλοκομμένο κόκκινο λάχανο αντί για το κλασσικό σας λαχανικό στη σαλάτα και ανακατέψτε με αβοκάντο και κόκκινο κρεμμύδι.



Μετάφραση: Garden Center® Team 

Πηγή: wholeliving.com




  1. Το μεταφρασμένο κείμενο υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα και απαγορεύεται η αναδημοσίευση του χωρίς την αναφορά σε αυτό ως πηγή με απευθείας σύνδεση στο πρωτότυπο άρθρο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου